20 februarie 2011

Metode active - Blazonul

               Întrucât ne aflăm deja în semestrul II al acestui an şcolar (clasa I) consider ca fiind oportună începerea aplicării metodelor active în desfăşurarea orelor.  Sporadic am mai utilizat brainstormingul, explozia stelară, "Eu am, cine are", însă doar variante orale şi modificate, fie reprezentate prin desen. Orele de abecedar şi cele de cunoaşterea mediului par a se plia mai bine deocamdată pe acest tip de metode. Ceea ce consider şi personal a fi caracteristic pentru metodele interactive sunt: centrarea demersului didactic pe elevi şi pe activitate; comunicarea multidirecţională; accentul pus pe dezvoltarea gândirii critice, formarea de aptitudini şi deprinderi, competenţe; încurajarea participării elevilor, a iniţiativei, creativităţii; parteneriat învăţător / elev etc.
                 Prima metodă utilizată va fi în cadrul orei de cunoaşterea mediului la tema - Anotimpurile (Toamna), unde vom realiza un blazon (individual) şi ciorchine (frontal).


Cadran I: Fructe, legume, frunze de toamnă;
Cadran II: Cum se pregătesc animalele pentru iernat?
Cadran III: Lunile de toamnă;
Cadran IV: Peisaj de toamnă.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jucati-va cu mouse-ul