16 iunie 2011

Premierea - clasa I - 2011

Imaginile spun totul....Mulţumiri tuturor celor care au reuşit să fie alături de noi azi...atât la premiere, cât şi la inaugurarea filialei Firiza a Bibliotecii Judeţene Petre Dulfu.... cât mai ales la punctul 3 :)))))

















15 iunie 2011

Serbarea Abecedarului


             Final de clasa I...
             În locul unui discurs plin de cuvinte pretenţioase voi posta poezia preferată a elevilor mei recitată de unul dintre ei la serbare:

Nu mă cunoaşteţi? Nu?
Atunci mă voi prezenta
Ca să ştiţi şi dumneavoastră
Cine e persoana mea!
Nu că mă laud,
Dar de la noi din clasă
Eu sunt cel mai cuminte...
Toţi: MINTE, MINTE, MINTE!
Pe cei mici nu-i bat niciodată
Şi de la principiul acesta
Nu mă voi abate...
Toţi: BATE, BATE, BATE!
Cu frăţiorul mă-nţeleg foarte bine,
Suntem ca două turturele...
Toţi: RELE, RELE, RELE!
La masă mă sacrific pentru el.
Îi las bucăţile cele mai gustoase...
Toţi: OASE, OASE, OASE!
Când merg în vizită la mătuşa
Nu sparg vaza şi nu pun niciodată
Dulceaţă pe televizor.
De aceea nu mă mir
De dragostea ce mi-o poartă mătuşa...
Toţi: UŞA, UŞA, UŞA!
Când a văzut mama
Cum îi ocrotesc pe cei mici,
M-a felicitat şi mi-a spus:
"Ai să vezi tu, Ionele!...
Toţi: STELE, STELE, STELE!"
De aceea vă spun încă odată
Că povestea e adevărată!
Şi-o spun uşor din minte
Că sunt un copil cuminte...!
Toţi: MINTE, MINTE, MINTE!

...şi mii de mulţumiri extraordinarelor mămici şi bunici pe care le are clasa I....









08 iunie 2011

Rezultate Concurs PROEDUCATIA mai 2011

1. A. Florin - MATEMATICĂ - 92 puncte
2. A. Melisa - MATEMATICĂ - 64 puncte
3. C. Larisa - LB. ROMÂNĂ - 92 puncte
                     MATEMATICĂ - 76 puncte
                      ŞTIINŢE - 96 puncte
4. F. Cristina - MATEMATICĂ - 84 puncte
                       ŞTIINŢE - 88 puncte
5. C. Sorina - LB. ROMÂNĂ - 84 puncte
6. M. Denisa - LB. ROMÂNĂ - 92 puncte
                       MATEMATICĂ - 80 puncte
                       ŞTIINŢE - 88 puncte
7. M. Ştefan - LB. ROMÂNĂ - 88 puncte
                      MATEMATICĂ - 76 puncte
                      ŞTIINŢE - 102 puncte (PREMIUL III)
8. P. Otilia - LB. ROMÂNĂ - 80 puncte
                    MATEMATICĂ - 96 puncte
                    ŞTIINŢE - 96 puncte 
9. S. Larisa - LB. ROMÂNĂ - 84 puncte
                     MATEMATICĂ - 101 puncte (MENŢIUNE)
10. S. Ionel - MATEMATICĂ - 76 puncte
11. S. Diana - LB. ROMÂNĂ - 96 puncte
                       MATEMATICĂ - 100 puncte (MENŢIUNE SPECIALĂ)
                       ŞTIINŢE - 103 puncte (PREMIUL II)
12. S. Daniel - LB. ROMÂNĂ - 88 puncte
13. S. David - MATEMATICĂ - 101 puncte (MENŢIUNE)
14. Ş. Andreia - MATEMATICĂ - 80 puncte
15. Ş. Gabriel - ŞTIINŢE - 76 puncte
16. V. Iasmina - LB. ROMÂNĂ - 72 puncte



Învăţarea prin cooperare


Învăţarea prin cooperare este o metodă didactică fundamentată pe organizarea elevilor în grupuri mici pentru a putea lucra împreună, astfel încât fiecare membru al grupului să-şi îmbunătăţească performanţele proprii şi să contribuie la sporirea performanţelor celorlalţi membri ai grupului. Elevii învaţă prin interacţiune cu ceilalţi, nu unii alături de ceilalţi, fiind direcţionată spre asigurarea dimensiunii sociale a învăţării prin dezvoltarea deprinderilor de comunicare interpersonală, a competenţelor şi a comportamentelor sociale. Acest tip de învăţare nu este echivalent cu învăţarea în grup. Ea are conţinut şi instrumentar specific, ceea ce creează premisele utilizării ei alături de celelalte metode în proiectarea didactică.
Învăţarea prin cooperare reprezintă o strategie pedagogică prin care se încearcă a-i determina pe elevi să lucreze în grup, într-un mod interdependent. Învăţarea prin cooperare are efecte pozitive asupra reuşitei şcolare. Elevii care au ocazia de a lucra în colaborare învaţă mai repede şi mai eficient, ei se simt mai bine în activităţile de învăţare. Cooperarea între elevi duce la atenuarea egocentrismului.
        Elevii învaţă nu unii cu alţii, ci unii în relaţie cu alţii, se exersează în a reflecta împreună, aprofundând în mod colectiv o problemă dificil de rezolvat; interacţiunile şi confruntările dintre membrii grupului permit informaţiei să circule în interiorul grupului şi să fie ulterior transmisă de către grup prin raportorul grupei. 
          Cooperarea îi solicită pe elevi să ia cunoştinţă de responsabilităţile lor, faţă de sine şi faţă de coechipieri.
          În general munca în echipă sau grupuri mici place elevilor. Aproape întotdeauna las la alegerea copiilor componenţa grupurilor. Ei şi-au format deja abilitatea de a-i primi în grupul lor şi pe elevii slab pregătiţi pentru a-i ajuta. În fiecare clasă există câţiva elevi cu calităţi de lider, iar în jurul acestora se formează grupurile.
          Ceea ce este benefic la acest tip de învăţare este faptul că ea încurajează la o atitudine deschisă, se bazează pe iniţiative personale, pe creativitate, imaginaţie şi favorizează o angajare intensă a elevilor. Totodată ea continuă şi după plecarea de la şcoală având efecte  pozitive în comunicarea dintre elevi şi  favorizând întrajutorarea.




01 iunie 2011

1 iunie - Sărbătoriţi copilăria!

       Vă doresc să fiţi sănătoşi, fericiţi, ambiţioşi, cu speranţă în viitor şi să vă bucuraţi de tot ceea ce vă înconjoară!


          Ziua copilului este un prilej de a sărbători copilăria, de a oferi sprijin copiilor, de a aprecia şi iubi copiii şi de ce nu, de a-i pregăti pentru un viitor sănătos, fericit şi plin de succese.
       Ziua Copilului (numită şi Ziua Internaţională a Copilului) a fost menţionată prima dată la Geneva la Conferinţa Mondială pentru Protejarea şi Bunăstarea Copiilor în luna august a anului 1925, la care 54 de reprezentanţi din diferite ţări, au adoptat Declaraţia pentru Protecţia Copilului.
       După această conferinţă, multe guverne au introdus "Ziua Copilului". In Turcia ziua copilului a fost sărbătorită pentru prima dată în data de 23 aprilie 1920.
       In anul 1954, Fondul Internaţional pentru Urgenţe ale Copiilor al Naţiunilor Unite (UNICEF) a emis o recomandare care prevedea faptul ca fiecare Stat să dispună de o zi  aşa-numita "Ziua Copilului" (Universal Children's Day).
        In România Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului (ANPDC) s-a constituit la 1 ianuarie 2005.
        Data zilei copilului variază foarte mult între ţări. Aproximativ 30 de state au preluat data de 1 iunie de la China şi SUA.
• Argentina sărbătoreşte Ziua Copilului în a doua duminică din luna august.
• Australia sărbătoreşte în prima duminică din luna iulie.
• Brazilia sărbătoreşte în data de 12 octombrie.
• Bulgaria sărbătoreşte în data de 1 iunie.
• Cuba sărbătoreşte în a treia duminică din luna iulie.
• India sărbătoreşte Ziua Copilului în data de 14 noiembrie.
• Japonia sărbătoreşte în data de 5 mai.
• Mexic sărbătoreşte în data de 30 aprilie.
• Polonia sărbătoreşte în data de 1 iunie.
• Turcia sărbătoreşte în data de 23 aprilie.
• Ungaria sărbătoreşte în ultima duminică a lunii mai.








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jucati-va cu mouse-ul